باتری صنعتی

توسط مدیر سایت
2131بار نمایش

باتری های دوال-کربن


به غیر از عدم وجود انرژی کافی، استفاده از باتری های لیتیوم-یونی محدودیت های دیگری نیز به دنبال دارد؛ از جمله مدت زمان طولانی شارژ شدن، نواسانات و عمر کوتاه. 

باتری های مذکور زمان زیادی برای شارژ شدن نیاز دارند. حتی با آخرین و نوین ترین تکنولوژی ها معمولا چندین ساعت زمان برای شارژشان لازم است. به علاوه در حین انجام عملیات بسیار داغ می شوند که اگر اتلاف گرما کنترل نشود، ممکن است باعث اشتعال یا حتی انفجار شود. 

بدتر از همه این موارد، پر و خالی شدن این باتری هاست که پروسه ای مخرب است: پس از حدود ۲۵۰ بار پر و خالی شدن، باتری مذکور حدود ۲۰ درصد از کارایی خود را از دست می دهد. این مورد برای بازارهایی مانند تلفن های هوشمند، که صاحبان آن ها دستگاه خود را هر یک سال یا دو سال عوض می کنند، مشکل خاصی به وجود نمی آورد اما در بازارهایی مانند بازار ماشین های برقی، که صاحبان آن ها می خواهند بدون عوض کردن باتری یا قطعات دیگر سال از آن ها استفاده کنند، مشکلاتی به وجود می آورد.

هم اکنون، شرکت ژاپنی به نام Power Japan Plus، راه حلی برای این مشکلات در قالب باتری های دوال-کربن پیدا کرده است. این نوع باتری، کربن ساده را جایگزین آند و کاتد -قطب های منفی و مثبت،‌ معمولا از جنس فلزاتی مانند لیتیوم اکسید- باتری می کند که معمولا بی اثر است. نتیجه این کار باتری ای است که انرژی خیلی بیشتری را نسبت به باتری های قبلی ذخیره نمی کند، اما بسیاری از محدودیت های آنها را برطرف می کند. این نمونه ها می توانند تا حدود ۳۰۰۰ بار شارژ و خالی شوند.

باتری های دوال-کربن ۲۰ برابر زودتر نسبت به باتری های لیتیوم-یونی شارژ می شوند، گرما تولید نمی کنند و احتمال اشتعال آنها بسیار کم است و همچنین عمر طولانی تری دارند